1 Karolinas Kaos: TBT: Ylläs 2013

Thursday, April 10, 2014

TBT: Ylläs 2013

För ganska exakt ett år sen for jag med brorsan och farsan till Ylläs i några dagar för att åka lite bräda. I år har jag inte åkt snowboard en enda gång, har liksom inte blivit av, så jag drömmer mig tillbaka till Lappland med en throwback thursday.









Vår familj har så länge jag kan minnas rest till Lappland/Åre/Hemavan för skidsemestrar (alltså utförsåkning...) och från skolan ordnades det ofta resor till Vuokatti och Iso-Syöte. Jag var tolv år när jag en dag bestämde mig för att skippa slalomskidorna och börja åka snowboard istället. "För att det är coolare med bräda." Med granntjejen for jag till närmsta pulkabacke med ett par lånade brädor och satte igång. Vi gick upp och ner, slog oss gula och blå, svettades och grät (nå nästan åtminstone) tills vi hade lärt oss att hålla balansen, svänga och bromsa. Och på den vägen är det!

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!