1 Karolinas Kaos: 9. Tio saker ni inte visste om mig (part 2)

Friday, August 15, 2014

9. Tio saker ni inte visste om mig (part 2)

9. Tio saker ni inte visste om mig (part 2)
(Här hittar ni första delen.)




1. Jag har en jämnt antal/jämvikts-tvångstanke. Jag har nångång tidigare berättat att jag t.ex. måste ta jämnt antal av blandgodis, 2, 4, 6. Råkar jag ta 3st av någon sort vill jag helst lägga till en. Angående jämviktsgrejen... 
Om jag sitter och trummar med fingrarna på bordet måste jag trumma lika många gånger med varje finger. Förstår ni hur jag menar? Det kliar liksom i fingrarna på mig om jag har trummat tre gånger med tummen - då måste jag trumma tre gånger med alla andra fingrar också. Det är inget jag störs av eller ens tänker på, det går av bara farten. Annars mår jag bra.


2. Min första kändiscrush var Brian Littrell och mitt liv blev komplett när jag såg Backstreet Boys live 1999.

Hatade hans fru så mycket...

3. Jag fick mitt första jobb som 15-åring och har sedan det hunnit beta av en hel del ställen. 
- Pirilö Golf sommaren 2008
- Holländers Kiosk ett år under gymnasietiden
- Netti sommaren 2010
- Proffice/Logica, 2010-2011, i Stockholm, Nacka
- Inhoppare som bartender/servitris vid Jugend hösten 2011
- Snellmans Expedition från november 2011 fram tills idag (först "på fabriksgolvet" och nu på kontor)

Jag och Herr Snellman <3

Utöver detta kan jag nämna att jag fick deltidsjobb på gymmet Sats i Märsta när jag bodde där, men var tvungen att tacka nej eftersom jag fick ett bättre erbjudande av Proffice. Dessutom jobbade jag två dagar på hemservice i Jakobstad en gång, men blev så sjukt dåligt omhändertagen där att jag sa upp mig innan jag ens hann börja på riktigt. Om det är något jag lärt mig med åren är det att man har rätt att kräva mer än man tror som anställd! Jag funderar nu också på att börja kvällsjobba lite i Vasa i höst utöver studierna också, får se.



4. Jag ser veckodagarna i färger. I mitt huvud ser veckan ut såhär: 
Måndag Tisdag Onsdag Torsdag Fredag Lördag Söndag



5. Jag gestikulerar väldigt mycket, allt från rörelser till att visa ett föremåls form till vad klockan är osv. T.ex. "Jag tog på mig ett par strumpbyxor *visar rörelse hur man drar på sig dem* och nu är klockan kvart över fem *visar med pekfingret på en osynlig klocka hur visaren rör sig från prick till kvart över*



6. Jag har alltid haft lågt blodtryck, 100/60 är helt normalt för mig. Istället har jag ganska hög puls, så jag är typ konstant svettig och yr. Nå nej, men i princip. Jag blir lätt varm och ibland svartnar det för ögonen när jag stiger upp för snabbt.


7. Jag hatar att upprepa mig och att bli avbruten. Jag blir helt matt i kroppen när nån säger "Va?" och ibland säger jag hellre "Det var inget", än att upprepa mig. Det är så TUNGT haha. Och om någon avbryter mig när jag håller på att berätta nåt kan jag bli så irriterad att jag vägrar fortsätta berätta sen. Att avbryta någon är något av det mest oförskämda jag vet - ändå gör jag det själv ibland också...




8. Jag var världens största Pokémon-nörd i lågstadiet. Det var det enda jag ville se på tv, det var det enda jag ville spela, det enda jag ville leka, det upptog hela mitt liv helt enkelt. Jag och grannflickan var precis likadana, så vi levde i vår egen lilla Pokénmonvärld. Vi hade säkert 1000 Pokémonkort, alltså äkta spelkort, inte de där fåniga samlarkorten, vi gjorde våra egna kortlekar och tävlade sinsemellan vem som var bäst. Vi spelade på gameboy, nintendo, dator, vi hade våra Pokémon-lan och kunde hålla på hela nätter...

Hon var finskspråkig så vi såg alla filmer på finska, så ännu idag har jag finskt uttal på alla Pokémon-djur (för det är så ofta jag pratar om dem i dagens läge...) och andra termer ur spelen: "Jolteon, Potion, Pokedex, Professor Oak" - allt med finskt uttal.


9. Jag spelade piano när jag var 7-11 år gammal. Hatade det varje dag och fick till sist sluta ta lektioner efter ihärdigt tjatande på mamma. Idag ångrar jag mig lite (precis som mamma försökte övertyga mig om...), men kan ännu idag läsa noter och kommer ihåg en hel del teori. 


10. Dessa är mina absoluta favoritfilmer - jag skulle kunna lägga till många till, men det här är filmer som jag kan se om och om igen.

Moulin Rouge || Django Unchained || Inglorious Basterds || Eurotrip

Midnight in Paris || Black Swan || Crazy, Stupid, Love || The Shawshank Redemption 

The Wolf of Wall Street || American Pie (tre första samt allra sista) || Sagan om Ringen (alla tre) || Pirates of the Caribbean (första filmen, resten är ganska värdelösa...)

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!