1 Karolinas Kaos: Meatless Monday: spenatplättar

Monday, September 15, 2014

Meatless Monday: spenatplättar

Idag lagade jag spenatplättar, vilket jag aldrig har gjort förr faktiskt, men jag blev riktigt nöjd med resultatet! Jag kommer definitivt att laga det flera gånger. Receptet är enkelt och det blev supergott, så jag tänkte att jag skulle dela med mig av det.


Jag följde (ungefär) ett recept jag hittade på internet, men halverade satsen eftersom det var tänkt för flera personer. I originalreceptet stod det 3 ägg, men jag orkade inte hålla på och mäta upp 1½ ägg, så jag valde att använda 2 st. Dessutom skulle jag bara äta sallad till så det var bara bra med lite extra protein. Så 1-2 ägg, samt 1-2 nävar spenat, det är en smaksak!
Två recept på en dag, vad händer? Nå men nu råkade det sig så här! Jag funderar förresten på att införa meatless monday varje vecka eftersom jag på rutin äter kött i princip varje dag, utan att kanske egentligen behöva det. Kanske, får se!






Voilà!

2 comments:

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!