1 Karolinas Kaos: Maltas uteliv

Sunday, May 24, 2015

Maltas uteliv

Nu tänkte jag skriva vidare om vår vistelse i Malta! Första delen av hittar ni här. På fredagen gick jag och Kajsa ner till stranden igen (hur lyxigt att bo 100 meter från stranden?) och köpte jordgubbar på vägen. Det fanns en massa fruktstånd överallt på gatorna och man kunde få en påse full med färsk närproducerad frukt för 2-3€. 

Jordgubbar i solen. 

Medelhavet. Det var rätt kallt i vattnet fortfarande, men det var bara skönt!

Obligatorisk strandselfie.

Strax bredvid stranden fanns ett trevligt ställe där vi lunchade. Åt en riktigt god caesarsallad och svalkade av oss i skuggan för att orka sola vidare. Vi spenderade så gott som hela dagen på stranden, sen gick vi hem och duschade och började göra oss i ordning inför kvällen. Vi var vrålhungriga och bestämde oss för att gå till Meet som låg en bit från Sliema, närmare bestämt i St. Julian's. Det roliga var att man kunde gå igenom flera städer på 15-20 minuter: trots att restaurangen låg i en annan stad var det inte mer än 1-2 km från lägenheten där vi bodde.

Den argentinska restaurangen Meet.

Trion 

Mätta och belåtna gick vi vidare till bargatan som också ligger i St. Julian's. Bargatan var stor och lång, mycket tätare än många andra bargator jag sett. Det kändes egentligen som en blandning av Ayia Napas och Alanyas bargata. Vi gick först till Bacco, som kanske är ett lite "finare" ställe än genomsnittliga bargatskrogen, och sen fortsatte vi till bl.a. Fuego och Havana

En vimmelbild från Bacco haha... Emir, Sofia, Kajsa, jag och Emirs kompis Affe.

Några allt för söta Sex on the beach-drinkar...

Samma gäng inne på Fuego


Eftersom vi hade gått ut så pass sent kom vi inte heller hem förrän 6-tiden på morgonen. Jag var lagom pigg på att åka iväg till Golden Bay kl. 10 kan jag säga, men ångrar ändå inte att jag ryckte upp mig och följde med. Mer om det i nästa inlägg!

2 comments:

  1. Härliga bilder! :) Och det låter lite som här i södra Teneriffa det där med att kunna gå genom flera "städer", eller snarare samhällen, på ett kort avstånd. Typ om vi går några kilometer längs havet från vår lägenhet ända till Los Cristianos har vi passerat minst 6 olika ställen, eller jag vet åtminstone namnen på 6 orter, är troligen mera än så :)

    liga var att man kunde gå igenom flera städer på 15-20 minuter: trots att restaurangen låg i en annan stad var det inte mer än 1-2 km från lägenheten där vi bodde.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tack! Just det ja, det är lite skillnad från Finland minsann :D

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!