1 Karolinas Kaos: Fulsnygga souvenirmuggar

Saturday, June 6, 2015

Fulsnygga souvenirmuggar

Jag har bestämt att varje gång jag besöker ett nytt land eller reser till någon ny spännande stad ska jag köpa en souvenir därifrån. Jag hade av någon unknown reason köpt en random mugg från Spanien när jag var där med familjen typ 2006. Så förra sommaren när jag var i Alanya med Challe kom jag på idén att vi ska köpa en mugg från varje resa vi åker på. Det kändes som en rolig idé: fulsnygga souvenirmuggar från olika länder. Så när jag var i Malta köpte jag också en.



Istället för att ibland köpa en mugg, ibland en handduk, ibland en kylskåpsmagnet, osv osv... Så fick det bli muggar. Hittills har vi alltså en mugg från Spanien, en från Turkiet och senast i nyaste är Maltamuggen. Samlar ni på något speciellt från era resor eller struntar ni helt i souvenirerna?

5 comments:

  1. Vi samlar på shot glas från varje land vi åker :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kul! Shotglas tar ju lite mindre plats än våra klumpiga muggar haha :'D

      Delete
  2. Jag har börjat köpa en tavla av en gatuartist varje gång jag reser. Tråkigt nog kom jag på den briljanta idén förra året, så hittills har jag bara 2. Men jag siktar på en vägg. ;)
    Den ena tavlan är ett svartvitt foto på den astronomiska klockan i Prag, och den andra är ett print av en oljemålning föreställandes en av gatorna i gamla stan i Palma.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oj vilken intressant idé! Det ska jag sätta på minnet faktiskt. Fast jag borde väl hålla mig till muggarna, så det inte blir så att jag köper en massa olika saker haha. Men gillar idén faktiskt!

      Delete
  3. Jag koncentrerar mig till kylskåpsmagneter och sambon till alla möjliga små objekt som går att placera i bokhyllan. :D

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!