1 Karolinas Kaos: Killfredag: I am Sherlocked

Friday, June 26, 2015

Killfredag: I am Sherlocked


Fredag, solen skiner (nåja) och det är dags för k i l l f r e d a g! Har jag sagt att serien Sherlock är en av mina absoluta favoriter? Jo, det har jag nog. Mitt hjärta brister vid tanken att jag måste vänta en evighet före nästa säsong kommer ut. Men som tur kan vi under tiden underhålla oss med att titta på youtubeklipp och gifs av Benedict Cumberbatch som spelar detektiven Holmes i tv-serien som började 2010.

Cumberbatch har blivit omåttligt populär tack vare sin otroliga talang kombinerat med en stor ödmjukhet, sitt hövliga sätt, sin stora charm - samtidigt som han är lite het i smyg. Det verkar som att både män och kvinnor är förtjusta i denna ljuvliga man, det är något med honom som gör det svårt att inte gilla honom. Så varsågoda, det nya manliga sexobjektet, Benedict Cumberbatch/Sherlock Holmes:


Så, för guds skull, om ni ännu inte sett serien Sherlock och filmen The Imitation Game - gör det nu. I det här inlägget har jag skrivit lite om båda. Benedict har förutom dessa två roller även spelat rösten till draken Smaug i Hobbit-filmerna. År 2014 listades Cumberbatch i TIME Magazines lista över världens 100 mest inflytelserika personer och 2015 tilldelades han Brittiska imperieorden av grad CBE för sina insatser, det är alltså en grad under titeln Sir Benedict... Här kan ni läsa mer om hans prestationer.


Och här är ett par intervjuer från då Cumberbatch medverkade i The Graham Norton Show och Ellen Degeneres Show. Jag älskar hans sätt, jag vet inte vad det är, han verkar så himla god, snäll, ödmjuk, smart och härlig. Ja, jag är nog lite Sherlocked.


Här kommer det fram att han haft lite svårt med ordet penguin...

Och här diskuterar de bl.a. att Cumberbatch fans kallar sig själva för Cumberbitches hehe...

2 comments:

  1. Han är bara för bra. Blir imponerad varje gång jag ser honom, vilken talang mannen har!!

    ReplyDelete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!