1 Karolinas Kaos: Lite stressigt

Tuesday, October 6, 2015

Lite stressigt

Idag har jag varit i skolan från 08:30-17:00. Jag har sovit sammanlagt ca 10h de två senaste nätterna så jag kan säga att det var ganska tungt idag. Jag fick till all lycka komma hem till nylagad mat idag åtminstone, men sen har för andra dagen i rad suttit klistrad vid skolarbetena i hela kvällen... Imorgon ska jag nämligen hålla en presentation på moddelektionen om en (vetenskaplig) bok som jag ännu inte riktigt hunnit läsa igenom, classic. Tills idag skulle vi dessutom ha läst ut en annan (skönlitterär) bok som vi diskuterade på lektionen.

Bara jag får undan morgondagen så borde resten av veckan gå lite lättare... För ännu den här veckan ska jag lyckas knåpa ihop tre sammanfattningar av tre vetenskapliga artiklar i kursen Kvalitativa metoder samt en hemtent i kursen Att organisera elever lärande. Dessutom borde man börja planera praktikens sekvenser också... Just ja, så har vi en undersökning att sammanställa i Kvalitativa metoder också... Alltså hjälp. Nåja, en sak i taget!

Selfies hinner man alltid ta.

Nu ska jag återgå till min bok och sen ska jag nog gå och lägga mig tidigt. Kanske kan jag slipa lite på presentationen imorgon på morgonen istället. Jag börjar nämligen känna att mitt huvud inte orkar mer idag. Som tur är det en rätt intressant bok jag jobbar med ändå, så det ska väl nog ordna sig på något sätt. Att läsa skönlitteratur med tonåringar heter den och är skriven av Gunilla Molloy, sådär ifall någon vill sympatiläsa den. Nåja men godnatt och wish me luck!

No comments:

Post a Comment

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!