1 Karolinas Kaos: UV-party och långhelg

Saturday, October 3, 2015

UV-party och långhelg

Igår var jag ledig hela dagen och har alltså en långhelg på gång nu, så skönt! Visserligen har jag några skolarbeten jag borde göra, men de får vänta till morgondagen. Ibland måste man bara skjuta undan allt för att inte stressa ihjäl sig. Vid tvåtiden igår gick jag över till Johis på en kaffe och mot kvällen kom hon istället över till oss för lite spel och vin. Plötsligt var klockan elva och vi hade hört rykten om att det var UV-party på Ollis...

Före utgång!

Stormen Valio härjade i Vasa också || Johnny G, Johnny G, will you marry me?

På Ollis var det knappt något folk alls som man kände, så vi var inte där så länge. Vi var nog hemma redan före klockan två faktiskt. Men kul kväll ändå, UV-party är alltid lyckat! Challe hade varit med några kompisar på D.O.M. så när vi kom hem började vi laga mat eftersom vi inte hade orkat hämta nåt från stan. Champinjoner i ugnen klockan tre på natten, varför inte liksom?

Morgonmys med ett par mjölkfria produkter jag testat. 

Oatlys havremjölk smakar ju seriöst apa, förstår inte hur nån kan dricka det. Men den fungerar bra i matlagning, så det är ju bra! Alpros pudding var ju däremot jättegod, tack till er som tipsade mig! Ska absolut testa yoghurten också, men den här haffade jag åt mig som hastigast i butiken igår. Det är mer som en efterrätt egentligen och innehåller säkert massa onödigt socker istället, men nååjaa det gör vanlig yoghurt också. Jag hade faktiskt ingen aning om hur stort utbud mjölkfria produkter det fanns! Men det beror förstås på att jag aldrig behövt tänka på det tidigare.

Idag har vi inte uträttat något vettigt alls, förutom att laga lite mat för en stund sen. Just nu ligger jag bara i soffan och slöar. Ser fram emot ikväll när vi ska fara och köpa godis till filmkvällen haha, är så otroligt sötsugen! Nu ska jag gå och koka lite kaffe, ta fram ett par av mommos stickade yllesockor och bara mysa vidare under filten. Aaah fler såna här dagar tack!

9 comments:

  1. Tipsar om min favoritfrukost, sempers "red berry" glutenfria flingor med vaniljyoghurten som någon redan tipsat om. Nam!

    ReplyDelete
  2. Usch, jag som är mjölkfri gillar inte heller havremjölk. Sojamjölk och mandelmjölk är mycket godare, om än fortfarande inte tillräckligt goda i min smak för att drickas ur glas. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nej precis, tror inte att jag nånsin kan dricka något annat än vanlig mjölk, så kan lika gärna hålla mig till vatten :) men just till matlagning och sånt så fungerar de här alternativen!

      Delete
  3. Prova den blåa oatlys, paketet ser likadant ut som på bilden men blått. Mycket godare än dendär tycker jag ! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Stod och valde mellan de två faktiskt, men den här var ekologisk och trodde inte det skulle vara nån skillnad i smaken, men kanske får testa den andra då också! :)

      Delete
  4. Blev rikti avis av alla snaps då de så ut som ni hadd SÅÅÅ KUUUL!! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha de va nog faktiskt kul! Men omg ja had ju ladda upp säkert 5 minuter skrik från dansgolve på min story, fick rader nålite dan efter :'D

      Delete
    2. Haha ja de såg no livat ut ;)

      Delete

Välj 'Namn/webbplats' för att kommentera. Webbplats måste inte anges, det räcker med ett namn.
Det går också att kommentera anonymt.
:) Jag svarar på kommentarer i egen blogg!